Mindenünk a gyümölcs!

Mindenünk a gyümölcs!
Mindenünk a gyümölcs!

Mindenünk a gyümölcs!

Van olyan, aki nem szeret egy nagy, szép és érett piros almába beleharapni vagy ne gyűlne össze a nyál a szájában akár csak egy ízes görögdinnye gondolatától is?! A gyümölcsök fogyasztásának egészségünkre gyakorolt pozitív hatása vitathatatlan, azonban nem árt egy-két dologra odafigyelni, hogy valóban a maximumot nyújtsuk szervezetünknek.

Minden gyümölcs egy bomba – vitaminbomba. Tele vannak mindenféle földi jóval, rosttal, antioxidánssal, illetve csekély a zsírtartalmuk és többségében alacsony a szénhidrát mennyisége bennük. A szőlő, banán, datolya, füge és az aszalt gyümölcsök magas cukortartalommal rendelkeznek, hirtelen emelik meg a vércukor szintet, ezért fogyasztásukat mérsékelni kell. A zöldségekben, gyümölcsökben található rengeteg rost teltségérzetet biztosít és hatékonyan támogatja az emésztést. Az antioxidánsok hozzájárulnak a szabadgyökök megkötéséhez, ezzel is erősítve immunrendszerünk ellenállóképességét, megelőzve az egyes betegségeket és azok kialakulását. Mindegyik termés magas víztartalommal bír, ami nem elhanyagolható hidratáltságunk megőrzése és természetes kiválasztásunk szempontjából. Mindezek mellett a gyümölcsök csökkentik a koleszterein szintet és a vérnyomást is. Cukor - vagyis a fruktóztartalom némely termésekben magas, de általában a gyümölcsök és kiemelten a zöldségek hatékony társak a fogyókúrában, mivel összességében alacsony kalóriatartalmúak.

Törekedjünk arra, hogy lakóhelyünk, országunk területe szerint őshonos fajtákat válasszunk, ezzel is támogatva a gazdákat, gazdaságunkat és nem utolsó sorban pedig, fontos megemlítenünk, hogy nem járulunk hozzá a szállítás környezetkárosító hatásához. Az évszaknak megfelelő idényterméseket priorizáljuk, mert ezek vannak leginkább tele vitaminnal és pénztárcánk is hálás lesz, hiszen ezek mindig olcsóbbak aktualitásuk miatt.

Igyekezzünk külön étkezés keretében enni a gyümölcsöket, lehetőleg főétkezés előtt egy órával. Sokunk desszertként fogyasztja, de ezzel nem igazán teszünk jót gyomrunknak, mivel szervezetünk előbb bontja le a gyümölcsöket, mint a többi táplálékot, így erjedés indul meg pocakunkban.

A legjobb módja az értékes tápanyagok bejuttatásának szervezetünkbe, ha nyersen, kezelés nélkül, héjával együtt – persze, alaposan megmosva – fogyasztjuk a Föld ajándékait. Szakértők által ajánlott napi mennyiség körülbelül fél kg, lehetőségeinkhez mérten naponta öt étkezés keretén belül elcsipegetve azt. Fektessünk hangsúlyt arra, hogy tányérunkon mindig legyenek zöldségek, gyümölcsök. Persze, nyers formában, önmagában fogyasztva lehet, hogy nem épp igazodik aktuális „menünkhöz”, így akár leves, köret, öntet formájában is étkezésünk részét képezheti. Ha uzsonnára, vagy tízóraira kívánjuk meg a lédús terméseket, akkor készítsünk például smoothiet – gyümölcsturmixot, akár tejjel, akár kókusztejjel, vagy simán vízzel és különböző magokkal, akár útifűmaghéjjal, hogy a felszívódásukat lassítsuk, így lehet komplett kisétkezésünk.

Egy biztos: Kis odafigyeléssel a napi, rendszeres gyümölcsfogyasztásunk hozzájárul egészségünk megőrzéséhez és ízlelőbimbóink teljes elégedettségéhez, hiszen az érett gyümölcsök íze egyszerűen fantasztikus.


TALÁLD MEG A TÖKÉLETES AJÁNDÉKOT!