Biciklizni nagyon jó dolog! Hogy miért? Mutatjuk!

Biciklizni nagyon jó dolog! Hogy miért? Mutatjuk!
Biciklizni nagyon jó dolog! Hogy miért? Mutatjuk!

Mozgás, szabadság, sport, szabadidő – Biciklizés, kinek mit is jelent?!

Emlékszünk még, amikor gyerekkorunkban csak úgy felpattantunk a bringánkra és nekivágtunk pajtásainkkal a „nagy világnak”?! Hát persze! Ha szerettük akkor, miért ne űzhetnénk felnőtt korunkban is ezt a sportot akár csak szabadidőnkben akár versenyszerűen?

Tuti kedvet kapsz újra a kerekezéshez, ha elolvasod cikkünket.

Nézzük meg miért is jó bringázni?!

Vigyázzunk a természetre - használjuk környezettudatosságból kétkerekünket. Ne szennyezzük kocsival, azok károsanyagkibocsátásával a levegőt.

A mozgás öröme is az életünk része lehet, ha rendszeresen biciklizünk, úgy feküdhetünk le kiadós hajtás után, hogy ma is tettünk egészségünkért, formánkért.

A drótkecskén történő mozgás aerob tevékenységnek számít, vagyis ugyanazt az edzést végezzük, csak más-más intenzitással. Mindemellett kőkemény izommunka is, gondoljunk csak bele, hogy egy emelkedőn való feljutáshoz hány izmunk dolgozik. Tekerés közben több energiát használunk fel, ezáltal több oxigén jut a sejtjeinkbe, így javítjuk teljesítőképességünket is, fokozzuk terhelhetőségünket is. Nagyon fontos azt is megemlítenünk, hogy ízületeink szempontjából a biciklizés az egyik legkímélőbb sport: nem terheli például sem a csípőt, sem a térdet vagy a bokát, mint a futás. Fantasztikus levezető formája lehet a stressznek, egy tempósabb menet alatt kiadhatjuk magunkból a napi feszültséget, hogy haza már megnyugodva érkezhessünk. És végül a kicsit sem elhanyagolható tény, hogy formálja testünket, izmosít, alakítja külalakunk.

Mindemellett, olcsó és csendes közlekedési forma. A rendszeres, évi karbantartás és átnézés után nem kell benzinpénzre, biztosításra, parkolásra, stb költenünk. Nem okoz napi plusz költséget a bringa használata és bárhol le is teheted – csak óvd meg lopás ellen ;).

A kerékpározás szórakoztató – boldogsághormonunk fokozottan termelődik (ahogy más mozgás közben is). De hormonok ide vagy oda: a biciklizés lehet személyes öröm is, mert csak magunkra figyelünk, gondolataink száguldozhatnak és lehet csapatos/társas szórakozás is, mert barátaink, családunk környezetében nagyokat kacaghatunk az életen, vagy versenyezhetünk is akár velük, játékosan sportolhatunk.

Cangánkat elővehetjük akár naponta, vagy hétvégi kikapcsolódáshoz, akár nyaralás alatt egy hosszabb távon – milyen jó is az, amikor egy hosszabb táv után megálltok nyalni egy fagyit!

Használatkor lehetőségeinkhez mérten a kijelölt kerékpárutakat vegyük igénybe, ha erre nincs mód, akkor minden közlekedési szabályt, a KRESZ-t betartva körültekintően közlekedjünk

És még egy dologról ne feledkezzünk el: Megfelelő beállítások és felszerelés biztosítása bringánknak és magunknak, a mi kényelmünkért pl.: csomagtartók, lámpák, kulacs, csengő, prizmák, sisak, fényvisszaverő mellény, üléshuzat, sebváltók, stb.

Ha minden megvan, akár indulhatunk is.


TALÁLD MEG A TÖKÉLETES AJÁNDÉKOT!