Izomépítés

Szálkás, a plakátokról visszaköszönő, izmos testet szeretnénk magunknak - főleg a nyár közeledtével. Ha rávettük magunkat az edzésre, akkor viszonylag záros határidőn belül látni is szeretnénk az eredményét a befektetett munkánknak. E célt szolgálják a különböző táplálékkiegészítők, melyek hasznos társaink lesznek a megfelelő izomzat kialakításában.

Aki a témába beleássa magát akár egy kicsit is tudhatja, hogy a kellő mennyiségű fehérje bevitele kiemelten fontos. Szakértők szerint 2 gramm/testsúlykilogrammal szükséges számolnunk akkor, ha „gyúrós” testre vágyunk. Ez azt jelenti, hogy egy átlagos 80 kg-s férfi fehérjeszükséglete 160 gramm/nap. Ezt a helyes élelmiszerek, húsok, halak vagy akár kiegészítők, shakek, fehérjeporok fogyasztásával tudjuk biztosítani.

Az is közismert, hogy a szénhidrátok a test üzemanyagai, nélkülük nincs hatékony erősítés és izomépítés, hiszen ezek adnak nekünk kellő energiát a mindennapokhoz és a sportoláshoz is, természetesen. Azonban nem mindegy milyen formáját választjuk akkor, ha izomzatunk fejlesztéséről van szó: edzés előtt például érdemes egy gyorsan felszívódó szénhidrátforrást választani /pl.: tejsavófehérje/, hogy meglegyen a kellő löket a súlyzók emelgetéséhez, míg edzés után a lassan felszívódóakból válogassunk /pl.: zab, hajdina, köles, kuszkusz/, támogatva izomzatunk regenerálódását. Mindemellett fontos az optimális zsírbevitel is, különösen az Omega 3 pótlása.

A szálkásítás mellett természetesen, a zsírtömeg csökkentésére is hangsúlyt kell fektetnünk. Ezt a megfelelő diétával, a kalóriák számlálásával és a hatékony kiegészítők beiktatásával tudjuk elérni, legyen szó akár a testsúly kontrollálásról, akár az edzés közbeni zsírégetésről.

Láthatjuk, hogy az izomépítés nem egyszerű feladat, kellő tudatosság szükséges ezen életmód betartásához. Figyelnünk kell táplálkozásunkra, a kellő mennyiségű vitamin, ásványi anyag és rost bejuttatására, azonban kitartásunknak meg lesz a gyümölcse, ne legyünk türelmetlenek. Fontos, hogy a kívánt eredmények céljából hagyjunk időt a regenerálódásra, pihenésre is, hogy izmunk valóban épülni tudjon. A víz, a folyadék pótlása is elengedhetetlen ahhoz, hogy testünkből kihozzuk a maximumot. Akár ízesítés nélküli teákkal is fedezni tudjuk napi folyadékigényünket. A jól beállított étkezéssel, az ideális kiegészítők használatával mi is elérhetjük, hogy plakátokon szerepeljünk ;).


TALÁLD MEG A TÖKÉLETES AJÁNDÉKOT!